Translate

czwartek, 23 stycznia 2014

DRAMA: "Reply 1997"

Jest to produkcja z 2012 roku, ale co mnie najbardziej do niej zachęciło? Seo In Guk! xD Gdy zobaczyłam, że on tam gra, stwierdziłam, że drama zasługuje na pościk na jej temat na moim blog.
***
It is a production from 2012, but what makes me the most encouraged to her? Seo In Guk! xD When I saw that he was playing there, I found that drama deserves for the post about it on my blog.





fabuła/storyline
Lata 90. - czasy przemian społecznych, ekonomicznych i kulturowych w Korei. Jednak uczniowie Liceum Kwang Ahn mają swoje własne sprawy na głowie - Si Won (Jung Eun Ji) wyczekuje kolejnej płyty swojego ukochanego zespołu, Yoon Jae (Seo In Guk) boi się wyznać swoje uczucia przyjaciółce, Joon Hee (Hoya/Lee Ho Won) skrywa niezwykły sekret, Yoo Jung (Shin So Yool) zabiega o względy nieprzystępnego chłopaka, Hak Chan (Eun Ji Won) boi się kobiet z krwi i kości, a Sung Jae (Lee Shi Eun)... jest szczęśliwy ze swoim tamagotchi. W końcu przyjdzie im zmierzyć się ze swoimi problemami i z pomocą rodziców i nauczycieli wkroczyć w dorosłość.
***
The 90s - time social transformations, economic and cultural changes in Korea. However, Kwang Ahn High School students have their own things on their minds - Si Won (Jung Eun Ji) waiting for a new album of her beloved band, Yoon Jae (Seo In Guk) is afraid to confess his feelings for his friend, Joon Hee (Hoya / Lee Ho Won) hiding unusual secret, Yoo Jung (Shin So Yool) courting the forbidding boyfriend, Hak Chan (Eun Ji Won) is afraid of women of flesh and bones, and Sung Jae (Lee Shi Eun) ... is happy with his tamagotchi. In the end, they will have to deal with their problems and with the help of parents and teachers step into adulthood.

Moja opinia/My opinion
 Cóż... dramę dopiero zaczynam oglądać, więc nie mam na jej temat konkretnego zdania, ale poczytałam trochę opinii na jej temat i myślę, że zapowiada się ciekawie. Dziwne że wcześniej na nią nie wpadłam... W każdym bądź razie czuję, że będzie dużo niepewności, dużo namiętności i pełno tajemnic.
***
Well ... I just started to watch this drama, so I do not have a specific opinion about it, but I read a little opinion about it and I think it promises to be interesting. It's weird that before I didn't heard about it ... In any case, I feel it will be a lot of uncertainty, a lot of passion and full of secrets.

Miyu Kim ^.^
 화이팅!
źródła: http://www.dramawiki.pl/index.php?title=Respond_1997

1 komentarz:

  1. Obiecałam, więc jestem!
    Przyznam szczerze, nie wiem jakim cudem w 2012 roku, kiedy miałam prawdziwy kryzys jeśli chodzi o dramy (zaczęłam oglądać około trzydziestu różnych produkcji i żadnej nie potrafiłam skończyć), nagle trafiłam na tę.
    Pamiętam że Reply 1997 w Korei ukazała się jakoś w tym samym czasie co "To the Beautiful You" - którą to swoją drogą również zaczęłam oglądać ale muszę przyznać że Reply 1997 znokautowało i To The Beautiful You i wszystkie dramy jakie do tej pory widziałam, tym samym wskoczyło na pierwsze miejsce mojej listy ulubionych.
    Powody, dzięki którym ta drama stała się dla mnie wyjątkowo atrakcyjna są różne:
    Przede wszystkim wydaje mi się że świetnie IDENTYFIKUJĘ się z główną bohaterką, która szaleje na punkcje pewnego koreańskiego zespołu - przy czym jest tak zabawna, że nie da się jej nie kochać.
    Poza tym jestem z "pokolenia lat 90" - dorastałam w tych czasach podobnie jak główna bohaterka i miło było przeżyć podróż w czasie jaką ta drama funduje. chociaż może w 1997 nie byłam jeszcze nastolatką i nie przeżywałam problemów dorastania, to świetnie pamiętam ten "kosmos" *__* technologiczny czyli paigery, walkmany <3 i wypixelowane gry komputerowe :d
    Drama jest też inaczej zrobiona niż większość koreańskich produkcji; wreszcie jakiś nowy pomysł, brak typowego dla koreańskich dram schematu, dlatego tak trudno przewidzieć jej zakończenie.
    Znakomicie manipuluje emocjami widza: podczas jednego odcinka potrafiłam rozpłakać się ze wzruszenia, a zaraz potem łzy ocierała mi jakaś zabawna scena lub tekst i tak w kółko.
    Na "oskara" zasługuje tu nie tylko Seo In Guk.. nowe odkrycia: Eunji, która oprócz znanego nam już znakomitego wokalu pokazała też wspaniałe zdolności aktorskie oraz skromny tancerz Infinite: Hoya - zasługują na gromkie brawa, gdyż niewielu jest tak dobrych aktorów wśród idoli.
    Na koniec dopiszę jeszcze, że jest to jedna z niewielu dram, która nie była kręcona w Seoulu (stolicy koreańskich dram), a w Busan - poznajemy więc zupełnie inny region: jego zwyczaje, inny dialekt, życie przeciętnego Koreańczyka, który nie mieszka w stolicy Korei Południowej. Ta drama skupia się tylko i wyłącznie na życiu przeciętnych nastolatków - opowiada historię, która może przydarzyć się każdemu z nas.
    Moja ocena: 10+/10.

    OdpowiedzUsuń